هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

حاسبوا أنفسکم قبل أن تحاسبوا

سه شنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۳، ۱۱:۳۸ ق.ظ

نوروز به نوروز به سال گذشته‌ام نگاه می‌کنم، هدف‌هایم را از نو چک می‌کنم، و برای سال بعد هدف‌گذاری می‌کنم.

رمضان به رمضان به خود معنویم در سال گذشته نگاه می‌کنم،‌ خودم را سخت مورد ارزیابی قرار می‌دهم، نیت‌هایم را از نو مروز می‌کنم و خالص می‌کنم، و برای سال بعد هدف‌های معنوی می‌چینم.

 

امسال نوروز همزمان شد با رمضان. فرصتی شد برای مرور همه چیز. مرور سر تا پای خودم. اینچ به اینچ وجودم. ذره به ذره‌ی روحم. نیت‌هایم. هدف‌هایم. غرور و جهلم. غرورم. غرورم. غروری که همیشه هست و همیشه بهم می‌گوید که تا سال‌ها زنده خواهم بود و می‌توانم برای سال‌هایم برنامه بریزم. غروری که نمی‌گذارد بفهمم که اختیار نفس کشیدن یک لحظه‌ بعدم را هم ندارم. 

 

مد شده از اینجور هدفگذاری‌های اول سال که «امسال آدم‌های سمی زندگیم را کنار می‌گذارم». رمضان بهانه‌ایست که به جای این بگویم «امسال سعی می‌کنم آدم سمی زندگی دیگران نباشم.» «امسال به عادت‌ها و رفتارهای زشتم نگاه می‌کنم و تلاش می‌کنم رفعشان کنم.» «امسال سعی می‌کنم روز جنس رابطه‌ام با دیگران کار کنم و آن را صیقل بدهم.» رمضان بهانه‌ایست که به درون خودم بنگرم به جای بیرون. که انگشت اتهام را به سمت خودم بگیرم به جای دیگران. که در خودم کند و کاو کنم به جای دیگران. که در فردای قیامت من باید در برابر عمل و رفتار و منش و نیت‌های خودم پاسخگو باشم نه دیگران.

 

نوروز زیباییست. رمضان بابرکتیست. ان شاءالله که ادامه‌ش هم چنین باشد.

 

  • مهسا -

نظرات (۴)

سلام 

سال نوتون مبارک و نماز و روزه هاتون قبول ان شاءالله

چه سفره هفت سین قشنگی

و چه خرماهای شکلاتییی :دی

پاسخ:
سلاام.
قبول حق باشه. 
مبارک شما هم باشه ایشالا.

ممنووووووون :) 

سال نو مبارک باشه و نماز و روزه ت قبول باشه.

 

چقدر قشنگ هست اون خودکاوی ها و بررسی ها. در ایام جوانی چنین چیزهایی رو بسیار تجربه میکردم و واقعا هم لذت می بردم. 

 

ولی الان که این سر کره زمین هستم نه حسی به نوروز دارم و نه رمضان. همه روزها مثل هم هست! 

 

البته که سنت نوروز رو حفظ میکنم. 

دیشب جناب یار ربنای شجریان رو گذاشته بود بهش میگم منو کجا می بری با این آهنگ! چه تجربیاتی داشتم! حالا قرار هست سنت رمضان هم یه ذره حفظ کنیم :)) 

 

ولی اینکه آدم سمی زندگی دیگران نباشی جالب بود. من هیچ وقت نمی تونم چنین تصوری داشته باشم که مهسا اصلا بتونه سمی باشه برای کسی!! 

 

الان یه چیزایی به ذهنم رسید که تو وبلاگم بنویسم. مرسی مهسا جان. 

پاسخ:
ممنووووونم صبای عزیزم. مبارک شما هم باشه. ایشالا سال خوبی داشته باشی.

آخه واسه شما واقعا هم نوروز نباید حس نوروز داشته باشه :)))‌چون جلوه‌هاش تو درختا و گلا ظاهر نمیشه. من هنوزم از یادآوری اینکه الان بهار نیست تو استرالیا تعجب میکنم =))

ربنای شجریان ^_^

ببین واقعیت اینه که فکر نمیکنم هیچ کس پیش خودش فکر کنه که آدم سمیه. همه فکر میکنن ایرادات از بقیه‌س. ولی کی میدونه؟ شاید خودمونم همینیم. من یک دوستی داشتم سالیان طولانی که واقعا میتونم بگم تاکسیکترین دوستی ممکن رو داشتیم با هم. تا زمانی که تصمیم گرفتیم دیگه دوست نباشیم. من همیشه فکر میکردم اون سمی‌ترین آدم زندگی منه غافل از اینکه نظر اون هم درمورد من همین بود. وقتی اینو فهمیدم شوکه شدم. فهمیدم وقتی به زندگی از زاویه دید آدمای مختلف نگاه میکنی همه چی متفاوت به نظر میاد...

واکاوی کلا جذابه. حسابکشی از خود سخته ولی لذت‌بخش. به آدم حس بلوغ میده.

قربووونت :*‌مشتاق خوندنم. 

چه زلال سال را شروع کردی... ♡

پاسخ:
کاشکیییییییی :قلب

عزیزم نوروز قشنگی داشته باشی و همچنین رمضانت مبارک باشه !
واقعا دین دارهایی مثل تو رو آدم لذت میبره که بهشون تبریک های مذهبی بگه !
و اینکه چه دعای قشنگی
ای کاش که امسال آدم سمی زندگی دیگران نباشیم ^-^

پاسخ:
خیلی ممنونم. سال نوی شما هم مبارک باشه و ایشالا سال خیلی خوبی باشه واستون. همچنین واسه کشورمون...

ممنونم. خوشحال شدم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی