هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

آپدیت کرونا

دوشنبه, ۲۳ مارس ۲۰۲۰، ۰۹:۳۹ ب.ظ

وزیر بهداشت هلند به خاطر خستگی زیاد استعفا داد و وزیر جدید گذاشتن و یه نفر مخصوص رسیدگی به کرونا.

متاسفانه آمار فوتی‌های کشور داره به طرز نگران‌کننده‌ای مشابه ایتالیا پیش میره که اگر ادامه پیدا کنه معنیش اینه که فاجعه در راهه.

 

روز یکشنبه صبح ما با Amber Alert از طرف دولت هلند مواجه شدیم روی گوشیهامون که فقط زمان‌هایی ارسال میشه که شرایط اضطراریه (فکر میکنم بار قبلی که دیده بودم این پیام رو زمانی بود که یه نفر داشت تو قطار به مردم تیراندازی میکرد. اون مرد به حبس ابد محکوم شد چند روز پیش.)  اول خیلی ترسیدیم ولی بعد دیدیم که یادآوری و هشدار حفظ فاصله‌ی ۱.۵ متری از همدیگه‌س. 

متاسفانه هوای بهاری در آخر هفته موجب شد که تعداد زیادی برن تو پارکها و کنار ساحل صددرصد بدون حفظ فاصله ۱.۵ متری... که هم نگران‌کننده بود و هم ناراحت‌کننده. ما روز جمعه گه برای اول سال مرخصی گرفته بودیم ۱۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری کردیم تا جنگل و بعد ۳کیلومتر پیاده‌روی کردیم تا برسیم به باغ شکوفه‌ها و بعد هم همین رو برگشتیم! این ورزشکارانه‌ترین روز اول سال من تو کل عمرم بوده!! واقعا هم خلوت بود اونجا و ما هم کار بدی انجام نداده بودیم (اجاره داشتیم به جاهای خلوت برای هوا خوردن بریم. و پارکهای داخل شهر اصلا خلوت نبودن. ولی جنگل چون از شهر دور بود خلوت بود) و فاصله ۱.۵ متری بین خودمون رو هم کاملا حفظ کردیم در کل مسیر. ولی آخر هفته که مردم تعطیل بودن جمعیت وحشتناکی به اونجا رفتن که نقض قانون بود. به همین علت امروز دوباره کنفرانس مطبوعاتی بود با حضور وزیر دادگستری (و نه بهداشت)! گفتن به خاطر عدم رعایت قانون و با توجه به آمار نگران‌کننده، مجبورن شرایط رو سخت‌تر کنن. از این به بعد تجمع بیش از دو نفر ممنوعه مگر اینکه خانواده باشن. همه باید فاصله ۱.۵ متر رو رعایت کنن و اگر هر کدوم از اینا رعایت نشه حدود ۴۰۰ یورو جریمه داره. سوپرمارکتها هم باید تدبیری بیندیشن که تنها تعدادی بتونن داخل سوپرمارکت باشن که بتونن فاصله رو حفظ کنن و اگرنه بسته میشن. حتی داخل خونه‌ها هم نباید بیش از ۳ مهمون بیاد و اونم به شرط حفظ فاصله. تمام ایونت‌ها هم کنسله. و از هر خانواده‌ای هم اگر یک نفر هم علایم داشته باشه (چون تست نمیگیرن معلوم نیست کروناست یا نه، ولی در صورت داشتن علایم باید فرض رو بر کرونا بذاریم) کل خانواده باید قرنطینه بشن. قوانین از امشب برقراره و تا اول ژوئن هم برقرار میمونه. و این یعنی ۲ماه و یک هفته از الان. 

 

راستش زندگی در تنهایی و بدون مجوز خروج از خونه واقعا کار سختیه. درسته که اجازه داریم بریم قدم بزنیم تو جاهای خلوت یا بدویم ولی اینکه نمیشه کسی رو ببینیم و ارتباط حضوری وجود نخواهد داشت برای مدت به این طولانی‌ای واقعا سخته. کلا داریم همه روزهای سختی رو زندگی میکنیم. مراقب خودتون باشین. منم سعی میکنم مراقب خودم باشم. 

 

 

 

 

  • مهسا -

نظرات (۳)

چه عکسای قشنگی

 

در آینده اگه زنده باشیم باید برای آیندگان جالب باشه تعریف کردن این وقایع

پاسخ:
آره منم هی وقتی کم میارم میگم به جاش کلی چیز دارم واسه بچه‌م تعریف کنم... ولی خب فقط دل‌خوش‌کنکه. بچه‌م کجا بوده:))

چه عکس های قشنگی :)  چه خوب که رفتین جنگل و به کم تنوع داشتید. 

 

سعی کن فعالیت هات رو متنوع تر کنی تو خونه.

 

و البته سعی کن هر روز برقصی. تاثیرش فوق العاده س :)  به دو ماه و یک هفته و کلا تاریخا فکر نکن.  شاید یه دارویی چیزی واسش پیدا شد شرش زودتر از  سرمون باز شد. هیچکی نمی دونه چی قراره بشه ولی خب قطعا تموم میشه. 

 

فقط سعی کن به راه هایی که حالت رو خوب میکنه فکر کنی. 

 

بوس بهت:* 

پاسخ:
:****

راستش فکر میکنم باید واقع‌بینانه از الان به طولانی بودنش فکر کنم... اگرنه آماده نمیشم واسش. چون دیگه بحث یه روز و دو روز نیست...  ولی وقتی کنار اومدم (خدا میدونه کی) بعدش دیگه فکرشو نمیکنم.
:***
پیشنهادهای شمارا پذیراییم:))

از فرصت پیاده‌ روی استفاده کن، توی خونه هم تحرک داشته باش مثلا از اپ های فیتنس استفاده کن، آشپزی و فعالیتهای هنری هم گزینه‌ خوبیه

کاشکی اینجا هم این قوانین اعمال میشد :(

پاسخ:
خیلییی تنبلم برای اپلهای فیتنس. ولی پیاده‌روی رو باید قرار بدم. ایشالا فردا یه سر میرم بیرون. باید صبح زود پاشم برای این کار که خلوت باشه همه جا و برای کسانی که برای کارای ضروری اومدن بیرون مزاحمت ایجاد نکنم.

وااااقعا کاش :( 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی