هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

ارتباط بدون خشونت

دوشنبه, ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱، ۱۲:۰۹ ب.ظ

 

احساس‌های خوب:

    

 

احساس‌های بد:

   

   

 

 

توصیفاتی که نباید در مورد احساساتمان به کار ببریم چون قضاوت هستند و نه احساس.

  • مهسا -

نظرات (۵)

من یک چیزی رو قبلاً نمی‌فهمیدم و اون قرار گرفتن در معرض قلدری بود. حالا به کسی هم واقعاً چنین حمله‌ای نکرده بودم. چون حسابم پرایوته نمی‌تونستم هم تو این حملات شرکت کنم. اما دیده بودم که چنین چیزهایی رخ می‌ده و نمی‌فهمیدم. این مدت به خاطر موضعم در اقلیت بودم و به خاطر ماهیت موضوع همه چیز پیرامونش خشن و جدی بود و حالا فهمیدم قلدری یعنی چی. امروز دیدم یک نفر که ازش خوشم نمی‌آد نوشته حتی اگه اخلاق ماجرا براتون مهم نیست در قلدری علیه دیگران شرکت نکنید چون یه روزی سراغ خودتون هم می‌آن. و دیدم واقعاً همینه.

اون خر و گاو ‌‌و بدترش رو من دقیقاً در قالب قلدری جمعی متوجه می‌شم. یه قربانی پیدا می‌شه که حس می‌کنن اولاً نمی‌تونه آنچنان از خودش دفاع برابری کنه (به خاطر اقلیت بودن) و ثانیاً حس می‌کنن برتری اخلاقی/معرفتی هم به طرف دارن. و بعد فضایی برای قلدری فراهم می‌شه و حمله می‌کنن.

یک چیز دیگه که متوجه شدم اینه که نیاز افراد به احساس برحق بودن اونقدر جدی و بحرانیه که چیزهای کوچک تعبیر به مسائل بزرگ می‌شن تا طرف به خودش بگه ایول چه منزه‌ام من. مثلاً «دفاع از حاکمان» به جای این که عضویت در نهاد خاص، دادن هدیهٔ مالی، فعالیت هدفمند و منفعت‌دار رسانه‌ای و ... باشه، تا مسلمان بودن رو هم شامل شده. و این واقعاً وحشتناکه.

پاسخ:
دقییییییییقا!! من چون زیاد مورد قلدری واقع شدم، خوب اینو میفهمم. و تلاش میکنم که حواسمو جمع کنم که دیگری رو در این موقعیت زشت قرار ندم. کاش همیشه حواسم باشه!!

کتاب جالبی باید باشه مهسا جان.

 

مرسی از معرفیش و توضیحات خوبت:) 

 

من فکر میکنم تو بیان احساساتم موقعی که حس خوبی ندارم بد نیستم! یعنی من توضیح میدم اغلب. البته خب این تصور من هست. باید یه سری به این کتاب بزنم ببینم واقعا در چه سطحی هستم. 

پاسخ:
قرباانت :)
چقدر خوب. من مشکل خودم اینه که احساسات منفیم رو میفهمم ولی نمیتونم از فکر و قضاوت خودم جداش کنم. واسه همین تو ذهنم برچسب‌گذاری میکنم. و این مانع پیشبرد هر بحثی میشه...

از مدتها قبل می خواستم این کتاب را بخونم، از آنجایی که با نسخه الکترونیکی زیاد راحت نیستم، فکر کنم امروز نسخه فیزیکی اش را پست میاره برام :)

پاسخ:
چقققدر خوب! امیدوارم به شمام کمک کنه!

تولدت مبارررکککککککککککککک. دختر تیرماهی دوست داشتنی .

 

امیدوارم که روز خیلی خوبی داشته باشی.

 

و سال جدید برات پر از سورپرایزهای دوست داشتنی و خوشحال کننده باشه.

 

بوس از اون طرف کره زمین. از اون وری که الان زمستون هست :* 

پاسخ:
وااااای صبا! خیلییییییی ممنونم دختر پرانرژی! واقعا ممنون که حواست بود :****************** هزار تا بوس تابستونی برای شما! :*******

تولدت مبارک مهسا جان، امیدوارم رضایتمندی از خود را همیشه تجربه کنی و همه پیشامدهای پیش روی ات در زندگی، خیلی بهتر از تصوراتت باشه.

پاسخ:
خیلیییی خیلیییی ممنونم ازتون حورا خانوم عزیز دل :***

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی