هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

باز هم روزمره! :دی

سه شنبه, ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، ۰۲:۲۰ ب.ظ

سلاام!

دیدم که از پست قبلی که روزمره بود خیلی استقبال شد :))) گفتم بیشتر سعی کنم اینجوری بنویسم و راحت باشم یه کم :))

آخر هفته گذشته رفتم پیش صدف عزیزم تو بلژیک. خیلیییی لذت‌بخش بود دیدن خوابگاه دانشجویی خارجی شبیه جود آبوت اینا :دی اولین باری که عشق زندگی مستقل تو خارج پیدا کردم همین مدل خوابگاهای کارتون بابالنگ دراز بود اصلا. یه سری صحنه‌ها و نماهای خوابگاهاشونم به شدت برام یادآور ساختمان فیض خوابگاه چمران بود! یاد محبوب‌ترین ساختمونمون تو خوابگاه کارشناسی به خییییر...

با صدف تو این دو روز ۳ شهر رو گشتیم: گنت (محل تحصیل و زندگی خود صدف)، بروکسل و بروژ. آنتورپ رو هم دو سال پیش با پدر و مادرم دیده بودم. بروکسل تو بخش فرانسوی‌زبان بلژیکه و گنت و بروژ و آنتورپ تو بخش هلندی‌زبانش. هرچند اینقدر هلندیشون متفاوت بود که به گوش من اصلا آشنا نمیومد! :))) (خ‌هاشون غلظت و شدتش خیلییی کمتر از هلندی خود هلنده)

تفاوت اصلی بروکسل با دو شهر هلندی و خود هلند این بود که مردمش خیلی خوش‌تیپ‌تر بودن :))) قشنگ تاثیر فرهنگ فرانسوی‌ رو میشد دید. ولی شهرش هیچ زیبایی خاصی نداشت و من اصلا دوستش نداشتم. به عوض گنت و بروژ خیلی زیبا و متشخص و باهویت بودن. بروژ خیلی توریستی‌تر و افسانه‌ای تره ولی گنت قطعا برای زندگی مناسبتره. من هر دوی این شهرها رو خیلی دوست داشتم.

تو بروکسل تنها چیز جذابی که دیدیم موزه‌ی شکلات بود! :))) که البته بسیار لذت‌بخش بود همون. 

قشنگترین حس سفر رو هم اگر بخوام انتخاب کنم میگم اونجایی که شب وسط گنت و تو اون تاریکی نشستیم روی زمین و به نوای سازدهنی یه آقای خوش‌ذوق گوش سپردیم. 

یه مقادیر زیاااادی هم شکلات و ترافل از بلژیک گرفتم که خدا به داد افزایش وزنش برسه :))))))

 

ضمنا مدتی به خاطر درد زانوم از دویدن فاصله گرفتم که حالا کم‌کم دارم بهش برمیگردم ولی خب بدنم تو این دو-سه هفته ضعیف‌تر شده و مثل اون موقع نیستم. ولی خب برمیگردم بهش و دوباره قوی میشم ایشالا :)‌

 

+ بالاخره صاحب یک دوچرخه‌ی زیبای جاده‌ای شدم! اینقدر ذوق دارم واسش و واسه مسیرهایی که قراره باهاش برم که حد نداره. 

ماجرای خریدن دوچرخه هم واقعا عجیب بود. مدت زیادی فکر و تحقیق کردم. بعد با دوستم رفتیم دوچرخه‌فروشی‌ها رو گشتیم تا هم بتونم تست کنم هم حضوری بخریم. ولی متوجه شدیم که دوچرخه جاده‌ای موجود نیست و همه‌شون دوچرخه شهرین! و بهمون گفتن که میتونن سفارشمون رو برای تابستون سال بعد ثبت کنن!!!! گویا به خاطر کرونا هم تقاضای دوچرخه جاده رفته بالا و هم کارخونه‌ها به مشکل تولید برخوردن و الان کمبود دوچرخه جاده داریم :)) آنلاین هم که چک میکردم زودترین حالت میشد آخرای زمستون... تا اینکه خیلی شانسی متوجه شدم ۲ مدل پایینتر از دوچرخه‌ای که انتخاب کرده بودم برای خرید موجوده آنلاین و موجودیش هم فقط یکیه :)) دیگه خیلییی سریع خریدمش و الان صاحب یک عدد دوچرخه‌ی خیلی زیبای آبی هستم. قبلا که می‌شنیدم تعداد دوچرخه‌ها تو هلند بیشتر از تعداد آدماست درک نمیکردم که چطور ممکنه؟:)) هر آدم یه دوچرخه باید داشته باشه دیگه. الان میفهمم :)))) الان خودمم ۲ تا دوچرخه دارم. یه دونه دوچرخه شهری و یه دونه جاده‌ای.

حالا ایشالا زود یاد بگیرم و عادت کنم به ستینگ دوچرخه جدید و بتونم سفرهای هیجان‌انگیز برم و بیام گزارش بدم :))

 

 

  • مهسا -

نظرات (۳)

میگم مهسا جان با همین فرمون برو جلو :) پست فلسفی رو بی خیال :)

هی روزمره های اینجوری بگذار :) والا بخدا ما به این چیزا نیاز داریم! 

 

وای چقدر خوبه که اینقدر همه چیز بهت نزدیکه :)

تو الان تو چه مرحله ای از تسلط به زبان هلندی هستی؟

 

دوچرخه جاده (قلب) عالیه! مبارکت باشه خیلی! 

دیگه باید همش چیزهای هیجان انگیز تعریف کنی واسه مون :) 

پاسخ:
:))))) چشم چشم:)))

من هلندی رو میتونم بخونم یا یه کم بفهمم ولی خب اصلا کافی نیست. کلا هم نمیتونم حرف بزنم. ایشالا قراره از ماه بعد برم کلاس زبان و تا آخر امسال A2 رو و تا آخر سال بعد B2 رو تموم کنم.

ممنووووون😍 عاشق دوچرخه‌هه شدم از بس خوشگله:)))))
و یه عالمه چیز میز باید یاد بگیرم و هی تمرین کنم.

+ واقعا خوبی اروپا همین نزدیکی کشوراست به هم. میشه همینجوری رفت کلی فرهنگ متفاوت رو دید. با وجود اینکه اینقدر کشورا به هم نزدیکن، به خاطر تفاوت زبان فرهنگاشون خیلی متفاوته. این برای من خیلی جذابه. ایشالا خدا قسمت کنه ایتالیا و فرانسه رو ببینم 😍😍😍
  • الهه ابوالحسنی شهرضا
  • مهسا فرق دوچرخه‌ی جاده و شهری چیه؟

    پاسخ:
    مفصل تو تلگرام واست گفتم 😍

    سلام

    یعنی بلژیکی ها و هلندی ها خوشتیپ نیستند؟ :)) از نظر درهم برهم لباس پوشیدن؟

    شکلات... (ایموجی چشمای قلبی)

    دوچرخه جاده ای! وای چه هیجان انگیز! امیدوارم گردشهای دلچسپی باهاش بری :*

    پاسخ:
    سلاااام:**
    وای نه واقعا خوش‌تیپ نیستن :)))))))))) خیلی بد لباس می‌پوشن و فقط به فکر راحتین :)))) اصلا هیچ تناسبی بین لباساشون نیست.

    ممنووووووون:*************************

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    هجرت‌نوشته‌ها

    مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

    طبقه بندی موضوعی