هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

تعجب

چهارشنبه, ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ

تو قطار برگشت به آمستردام بودم که یهو حساب کردم دیدم تو ۳ ماه گذشته در ۵ کشور مختلف بوده‌ام. و ناگهان به شدت متعجب شدم. 

از اینکه زندگی چقدر عجیبه و از اینکه اتفاقاتی پیش اومده و میاد که هیچ کدوم رو در ذهنم متصور نشده بودم. 

اینکه به هیچ کدوم از چیزهایی که میخواستم نرسیدم و به عوض چیزهایی رو به دست آوردم که هرگز بهشون فکر نکرده بودم.

حقیقتا که زندگی پیش‌بینی‌ناپذیره و چقدر من مضطربم از اینکه کنترلم روی امور اینقدر کم شده. در واقع همیشه کم بوده ولی تازه به این حقیقت پی برده‌ام.

پیش‌ترها در این توهم زندگی می‌کردم که می‌تونم همه چیز رو کنترل کنم. تلاش می‌کردم و تلاش‌هام به نتیجه می‌رسیدن. ورودی میدادم و خروجی قطعی می‌گرفتم از سیستم.

با این نایقینی‌های سیستم زندگی روبه‌رو نشده بودم و اصلا برای اینکه باهاشون روبه‌رو نشم، اجازه نمی‌دادم عامل دیگری وارد محیطم بشه -مثل یک انسان دیگه- که کنترلش دست من نباشه.

حالا ولی به تمامی این عدم قطعیت‌ها رو فهمیدم و می‌دونم که زندگی چقدر قراره چیز سختی باشه. ولی چیزی که می‌دونم اینه که همین زندگی سخت زیبایی‌هایی داره که هزینه و سختی زندگی کردن رو قابل توجیه می‌کنن.

لحظه‌هایی مثل دیدن اشک شوق توی چشم‌های مامان وقتی برادر کوچکم تو کنکور ارشد نتیجه‌ای فراتر از حد انتظار گرفت و بالاخره وارد مسیری شد که دوستش داره.

یا مثل لحظه‌ی شنیدن ویس مهراد که بهم می‌گه دلش چقدر برام تنگ شده.

محبت و عشق و دوست داشتن تحمل رنج زیستن رو توجیه‌پذیر می‌کنن.

  • مهسا -

نظرات (۵)

دیگه داری واسه خودت یه پا جهانگرد میشیا :) 

 

خوبی زندگی این هست که خروجی های غیرقطعیش هم میتونه قشنگ باشه اگر بخوایی. 

یه بار تو وبلاگم نوشته بودم که زندگی رو باید مثل هدیه دید و خب دندون اسب پیشکشی رو نمی شمرن. شاید هدیه اون چیزی نباشه که تو میخواستی ولی خب به هر حال بازم قشنگه و میشه ازش لذت برد.

پاسخ:
فعلا اروپاگرد :)))) جهانگردی باشه ایشالا واسه بعد از دریافت گذرنامه هلندی:)))

چققققدر قشنگ گفتی:) 

سلام. خوبی؟

چه خوب! همیشه به سفر و گردش باشی..

حالا که پذیرفتی کنترل چندانی در زندگی و اتفاقاتش نداری، احتمالا حس آزادی بیشتری میکنی و از زندگی لذت بیشتری میبری، و البته هیجان و دلهره هم همراهش هست :)

پاسخ:
سلااام:** متشکرم :)‌
من نمیدونم چرا هی حس میکنم هیچوقت دیگه خوشحال نخواهم بود... ولی کاش اینجوری باشه که میگین و لذت ببرم واقعا.
  • همه چی عالیه
  • رازآلود بودن زندگی و این عدم قطعیت هاش باعث جذابیتش شده

    وگرنه به نظر من اگر مثل یک تابع بود که می تونستی با ورودی هایی که دادی خروجی اش رو تنظیم کنی کمی کسل کننده بود

     

    البته برخی قوانین ثابت کائنات رو نباید با این مساله یکی دونست . قوانین کلی جهان ثابت هست و مثل همون تابع کار می کنه😖

    پاسخ:
    ولی من واقعا دلم میخواست قطعی باشه :))))) علاقه‌ای به رازآلودیش ندارم :)))

    شدیدا با نوشته‌ت ارتباط قلبی گرفتم :)

    دلمم یه چیکه شده برات. مارو دور نندازی تو جهان‌گردیات :))

    پاسخ:
    بوس به شما :******** هر جاااا برم شما جای خودتونو دارین. ضمنا! دارم میام ایراااااان :)

    خواهی برد.. :)

    خوش بیای به ایران... :*

    پاسخ:
    ممنووووونم:*****

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    هجرت‌نوشته‌ها

    مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

    طبقه بندی موضوعی