هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

BlogMas- روز هفدهم- خوشی‌های کوچک

جمعه, ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، ۱۱:۳۲ ق.ظ

از وقتی اومدم هلند،‌به نظرم همه‌ی غذاها بی‌مزه، همه‌ی شیرینی‌ها و کیک‌ها بدمزه، و همه‌ی چیزهایی که بیرون می‌بینم بیخودن. حتی وقتی برای چیزی خیلیییی ذوق می‌کنم، بعد از خوردنش یا امتحان کردنش واسم خیلی معمولی به نظر میاد. یه بار داشتم فکر می‌کردم نکنه این غذاها نیستن که بدمزه شدن، و این شیرینی‌ها نیستن که بیخودن،‌بلکه من پیر شدم و دیگه چیزی به هیجان درم نمیاره؟ داشتم فکر می‌کردم که اوکی! قبول! اینجا غذای خوب نیست. ولی مثلا برم ایران دلم چطور غذایی می‌خواد؟ از  چی به هیجان میام؟ و خب واقعا چیزی به ذهنم نرسید. انگار اون چیزی که من واقعا دلم میخواد یه غذای خاص نیست یا یه شیرینی و کیک ویژه. بلکه دلم اون حس به هیجان در اومدن برای هرررر چیزی رو میخواد که در گذشته داشتم و دیگه ندارم.

یکی دو ماه پیش یه شهربازی‌طوری کوچک ۵ روز نزدیک خونه راه افتاده بود. یه دونه از وسایل بازیش خیلی هیجان‌انگیز به نظر میومد. از اینا که در تمام جهات ممکن می‌چرخه و کامل برعکس می‌شه و خیلی هم ارتفاعش بلنده. دوستانم رو مجبور کردم بیان بریم سوار این بشیم. هرچند فقط یکیشون جرئت کرد باهام سوار بشه که اونم بعدش گفت که اصلا براش لذت‌بخش نبوده و به جای هیجان ترس رو تجربه کرده. :)) من ولی واقعا نیاز داشتم به اون حس هیجان شدید! می‌خواستم ببینم همجین چیزی، آدرنالین لازم رو وادار به ترشح می‌کنه یا بعد از این هم می‌خوام بگم: ای! معمولی بود. راستش آدرنالین لازم ترشح شد و تا چند روزی از فکر تجربه‌ی هیجان‌انگیزم خوشحال شدم، ولی اصلا قابل قیاس با گذشته نبود. واقعا به قدر کافی نترسیده بودم و برام Wow نبود با اینکه واقعا ترسناکترین چیزی بود که تا حالا سوار شدم. 

می‌ترسم از اینکه دیگه به این راحتی‌ها به هیجان درنیام و از چیزها لذت نبرم. حتی وقتی به یک کیک شکلاتی بزرگ فکر می‌کنم بعد از خوردن تکه‌ی کوچکی ازش سیر می‌شم و دیگه برام هیجان نداره. یا وقتی به پیتزا فکر می‌کنم تصورش از حودش خوشمزه‌تره. این حس پیر شدن و از دست دادن هیجانات رو دوست ندارم. می‌ترسم قدم بعدی برای به هیجان اومدن رفتن سراغ انواع دراگ باشه! :سووووووت :)) 

 

  • مهسا -

نظرات (۶)

  • همه چی عالیه
  • ای بابا سخت شد که

     

    پاسخ:
    هعععی

    نگوووو مهسا

    من همچنان از تصور یه تیکه کیک خیس شکلاتی به هیجان میام. 

    یا یه تیکه شکلات خالص.... 

    آخ آخ... 

    هوا رو از من بگیر، قهوه و شکلات رو نه

    پاسخ:
    پس بحث سن نیست:)) دلم پیر شده:(
  • همه چی عالیه
  • مهسا ی عزیز 

    دلت پیر نشده شرایط خاصی رو داری طی می کنی و کاملا طبیعی هست شاید جمله ام تلخ باشه اما بجای قضاوت خودت که یه دزه بین برداشتی و خیلی رو خودت زوم کردی حتی مهربونی و لطفی هم که برای خودت انجام میدی انگار حدس و خطاست و مدام داری خودت رو‌ تست می کنی

    رها کن خودت رو همینطوری هم عالی هستی 

    داری شرایطی ‌رو طی می کنی و مرحله ای رو میگذرونی که خاص هست و همه ی این حالت ها هم طبیعی 

    پس اجازه بده فقط بگذره .... اونچه که لذت بخش هست رو ولو کوچیک لذتش رو ببر و اونچه که درد داره که واقعا هم دردناک هست رو هم بپذیر 

     

    به بیان شاید ساده باشه و من در شرایط ات نیستم میدونم 

     

    پاسخ:
     آآآه آره من همینطوریم :))) بیشتر از اینکه زندگی کنم دارم زندگی رو تحلیل میکنم و بیشتر از اینکه احساس کنم دارم احساساتم رو مورد بررسی قرار میدم :)))
    ولی اینت برهه حساس کنونی من داره خیلی طول میکشه. حس میکنم دیگه همه زندگیم همین شکلی میمونه...:(

    منم تا حدی اینجوری شده ام مهسا جون.. بخصوص در مورد خوراکی ها :)

    پاسخ:
    خیلی غیرمنصفانه‌س:( 
    خوردن جز> معدود لذتای زندگیه :)))

    من شهربازی و به قول دخترعموم آهن سواری دیگه اندازه قدیما بهم کیف نمیده!

     

    ولی خب قدیما من هوس هیچی نمی کردم و اصلا غذای مورد علاقه نداشتم،  الان ولی فکر کنم غذایی که مورد علاقه م نباشه رو ندارم😀😀🤪

     

    البته من کلا هیچ وقت با شیرینی به وجد نمی اومدم، الانم همونم!

     

    لیمو با نمک😍🥰 می تونه اگر من مرده باشم، منو زنده کته! 😃

    پاسخ:
    چه بامزهههه :))‌ لیمو با نمک!
    ببین من با شکلات و کیک شکلاتی و انواع شیرینیهای شکلاتی وحشتناک به وجد میومدم. الان هم نه که نیام هااا! ولی وقتی میخورم میگم خب؟ خیلی هم خاص نبود!

    به نظر من یه کمی طبیعی میاد! آدم با گذشت زمان ممکنه دیگه به اندازه قدیما به هیجان نیاد. مثلا من بچگیام عاااشق شیرینی خامه‌ای بودم. الان ولی شاید یه دونه به زور چایی بخورم. 

    یه چیزی که به نظرم جالبه اینه که آدم بره دنبال مزه‌های جدید! این چیزیه که خارج از ایران خیلی راحت‌تره، کلی رستوران و سوپرمارکت کشورهای مختلف هست. لزوما هم قرار نیست که آدم عاشقشون بشه، همین که یه چیز جدیده باحاله! حالا اینو میشه به باقی چیزا هم تعمیم داد! (به جز دراگ 😂😂)

    پاسخ:
    من از مزه‌های جدیدم خوشم نمیاد هی :))) واقعا خوشم نمیاد! یعنی از هیچی خوشم نمیاد. هیچی خوشحالم نمیکنه زیاد. همه چی اینجوریه که عادیه. :))
    نمیشه به دراگ هم تعمیم بدیم؟ :)))))) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    هجرت‌نوشته‌ها

    مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

    طبقه بندی موضوعی