هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

اولین ارائه‌ی هلندی

سه شنبه, ۸ فوریه ۲۰۲۲، ۰۸:۴۹ ق.ظ

هی دلم می‌خواد در مورد زبان بنویسم. :)) چون که واقعا هیجان دیگری در زندگیم نیست.

دیروز ارائه‌مو دادم. اولین ارائه‌ی به زبان هلندی! واقعا هیجان‌انگیز بود. ۵ دیقه در مورد اصفهان حرف زدم و جاهای مختلفش رو معرفی کردم. اینقدر چشم‌قلبی شده بودن که گفتن لطفا به اسلایدهات -که بیشترش عکس بود- توضیبحات اضافه کن و برامون بفرست. واقعا لذت بردم. رسالتم رو در معرفی زیبایی‌های اصفهان به انجام رسوندم. :)) و خب راستش باورم نمیشه ۵ دیقه بدون غلط و بدون تپق هلندی حرف زدم در مورد یک موضوع مشخص. 

داشتم فکر می‌کردم چقدر باورم نمیشه پیشرفتمو که یهو معلممون گفت سوالات امتحان میان‌ترم رو برامون ایمیل می‌کنه که تو خونه انجام بدیم. و یهو متوجه شدم که بله! نصف این ترمم گذشته و احساس پیشرفت کردنم اصلا غلط یا عجیب نیست. حالا می‌تونم در مورد شغل و اپلای شغلی و همینطور سفر حرف بزنم یا بنویسم. از اینکه بخش‌بندی‌های کتاب موضوعیه خوشم میاد. کتاب خیلی خیلی سنگینیه و واقعا وقت گذاشتن میخواد و من حس میکنم که اون قدری که باید وقت نمی‌ذارم ودر مقایسه با دو تا دختر دیگه تو کلاس که دانشجوی علوم سیاسین و به زبان هلندیه کلاسای درسیشون ضعیف‌ترم خیلی. ولی خب من چی کار کنم که کلا محیطم هلندی نیست؟ همکارام همه انگلیسی صحبت میکنن و کلا هیچکدوم هلندی نیستن. از خونه هم که بیرون نمیرم زیاد و همه‌ش خونه‌م. همین تمرینات لیسنینگم هم مربوط به گوش دادن مداوم اخبار و سریال دیدنه. نمی‌دونم دیگه چه کار دیگری می‌تونم بکنم در این راستا. امیدوارم از پس نمره‌ی قبولی این ترم بربیام. :))‌

 

  • مهسا -

نظرات (۳)

دست و جییییغ و هورررا، به افتخار اولین ارائه ایران شناسی به زبان هلندی😍

می تونی Meet up رو امتحان کنی و دورهمی های که به روحیه ت میخوره رو بری که بیشتر در معرض هلندی باشی🙂

پاسخ:
مرسیییی :**

ایول چه پیشنهاد خوبی. حتمااا نگاه میکنم!

آفرییییییییین! اون پنج دقیقه بمروز میتونه بشه پنجاه دقیقه :)

والله من دلم برای اون دو تا دختر علم سیاسی سوخت:( طفلکی ها چقدر اذیت میشوند و چه فشاری روشون هست که کلاسهاشون به زبان هلندی باشه. 

چقدر جالب که محیط کاری ات اینقدر همه انگلیسی هستند یعنی اینقدر مهاجر اونجا زیاد هست که محیط های کاری کامل انگلیسی زیاد هست یا شانسی کار تو افتاده تو محیط انگلیسی زبان؟

نگران امتحان نباش، از پسش برمیایی 

پاسخ:
ممنووون. ایشالا ایشالا. هنوز واسم باورنکردنیه :)))

آرهه این هست که تحت فشارن خیلی واقعا. ولی خب زبانشونم بهتر از منه :)))

محیط‌های کاری کامپیوتری اینجا انگلیسی زبانن کلا چون اکثریت مهندسا و برنامه‌نویسا مهاجرن. شرکتی که من کار میکنم توش ولی کلا متفاوته. بین‌المللیه و کلا کار من باهاشون ریموته (با دفتر هلندشون نیست) و همکارام هلند نیستن اصلا. یعنی هم هلندی نیستن هم اصلا هلند زندگی نمیکنن. ارتباطمون با هم آنلاینه (از آلمان و فرانسه و هند و فیلیپینن).

سلام مهسا جان، آففففرییییین... خیلی عالیه که اینقدر پیشرفت کرده ای... مطمئنم به راحتی از پس آزمون بر میای

پاسخ:
سلااااام:)
مرسیییی کلی! امیدوارم :))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی