هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

تمیزی

دوشنبه, ۲۶ آگوست ۲۰۱۹، ۰۲:۴۳ ب.ظ

راستش اینکه تصور من از «خارج» (!) همیشه یه جای خیلی تمیز بود که هیچ جاش آشغال پیدا نمی‌شه و مردمش وسواس‌گونه بهداشت رو رعایت می‌کنن. واقعیتی که باهاش روبه‌رو شدم؟! ایران خیلی هم تمیز و مرتبه :))))

مامان و بابا تو شهر که راه میریم از میزان زباله‌ای که این ور و اون ور ریخته شده یا سرریز سطل‌های زباله شاکی‌ان. من بعد از نزدیک ۱ سال اینجا بودن اینقدر عادت کردم که اصلا متوجه کثیف بودن‌ها نمیشم دیگه. ولی اونا که تازه اومدن خیلی تو چشمشونه این مسئله.

چند وقت پیش یه گزارش می خوندم که هلندی‌ها کمترین میزان دست شستن پس از دستشویی رو دارن. تو دانشگاه هم هرکی میبینیم دستشو با آب خالی می‌شوره نهایتا و کلا به صابون اعتقاد خاصی نداره :))

بچه‌هاشون پستونکشون از دهنشون میفته وسط فروشگاه و همونو برمی‌دارن و می‌کنن تو دهن بچه. یه جاهایی (البته نه جاهای خوب) حتی بوی ادرار میاد... من که پاریس رو ندیدم ولی از هرکس که رفته شنیدم که تقریبا همه جای پاریس همین بو رو میده!

واقعیت با تصورات من واقعا تفاوت داره گویا :)) شهردار اصفهان چند وقت باید بیاد آمستردام رو بگردونه تا بفهمن تمیزی یعنی چی! 

 

پ.ن: به عوض زوریخ جوری بود از نظر تمیزی و زباله نداشتن که فکر می‌کردی زباله‌ها با وردهای جادویی ناپدید میشن. 

 

  • مهسا -

نظرات (۳)

زوریخ امامزاده نداره بطلبه یه سفر زیارتی؟ :)))

پاسخ:
:))))))))))
واقعا خوشگله این شهر:)))) برای دیدن خیلی خوبه (برای زندگی اصلا.)

چرا برا زندگی خوب نیست؟ بابا شماها که رفتین اروپا یه جور می‌ترسونین آدم رو از غذا و تمیزی و اینا، اونا که آمریکا ‍‍ن هم یه جور. به نظرم خدا رو شکر تو همین خاورمیانه داریم زندگی می‌کنیم پس. :-"""

پاسخ:
نه آقا :))))
مگه فقط به این چیزاست؟:)))

چرا برای زندگی خوب نیست؟ خیلیییی مفصله جوابش...

متاسفانه تو خیلی شهرای اروپا همین طوره که میگی. بعضیها بهداشت شخصی را هم به سختی رعایت میکنند چه برسه به تمیزی محیطهای عمومی.

پاسخ:
عجب بساطیه :))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی