هجرت‌نوشته‌ها

سلام خوش آمدید

اضطراب مرگ

چهارشنبه, ۴ سپتامبر ۲۰۱۹، ۱۲:۳۰ ب.ظ

اضطراب مرگ حتی وسط خوش‌ترین لحظه‌های زندگی میتونه آدمو از پا در بیاره. وقتی حالم خوبه دلم میخواد دنیا بایسته و تموم بشه. چون دوست ندارم روزهای ناخوشی بیاد. روزهای نبودن. روزهای سوگ. 

اضطراب مرگ رو درک نمی‌کردم تا وقتی سفید شدن موهای پدر و مادرم رو دیدم. حالا این اضطراب منو به زانو درمیاره هر از گاهی. نفسم بند میاد. دنیا برام تیره و تاریک میشه. و عضلاتم منقبض می‌شه. دلم میخواد از ترس مرگ دیگران همه عزیزانم رو بزنم زیر بغلم و با بیشترین سرعت ممکن فرار کنم. و به یاد حدیثی میفتم از امام علی که تو کتاب‌های دین و زندگی مدرسه داشتیم: در همان حال که از مرگ می‌گریزی آن را در آغوش می‌کشی (نقل به مضمون).

این روزها بیشتر نیاز دارم به باور به آخرت. باور به زندگی و حیات پس از مرگ. بیشتر نیاز دارم به این امید که وقتی عزیزانم رو از دست میدم تموم نشن. بلکه جاودانه‌ باشن. نیاز دارم بهش تا سر پا بمونم. تا زندگیم متوقف نشه. کاش تو این حال آدما سعی نکنن بهم بفهمونن که اینا خرافه‌س یا خیاله یا ... . من به این‌ افکار و باورها نیاز دارم تا بتونم زندگی کنم. 

  • مهسا -

نظرات (۳)

مهسا دقیقاً چند روز پیش که مادربزرگم رو بردن بیمارستان به همین فکر میکردم. این که چه هولناکه فکر کردن به این که وقتی کسی از دنیا بره دیگه کلاً بره. هیچ جا نباشه. نابود بشه. و فکر کردم که آدم چقدر نیاز داره فکر کنه رفته ها فقط از اینجا رفتن. هنوز هستن. یه جای دیگه. ولی هستن.

پاسخ:
خیلی نیازمندشیم محیا :((( حتی اگر گول زدن خودمون باشه باز هم بهش احتیاج داریم! 

وای آره مهسا  

انگار خود پیامبرا هم این باورها رو ساختن تا اضطراب مرگشون رو قابل تحمل کنن. 

پاسخ:
بیا اینطوری فکر کنیم که نساختن و واقعیه :( 

منم خیلیییییی فکر می‌کنم به‌ش. حتی گاهی فکر می‌کنم نکنه معاد اسطوره‌ی قدما باشه برای روبه‌رویی با این ترس؟ ولی گمان نکنم، حس می‌کنم واقعی‌تر ‍‍ه.

پاسخ:
من خودم فکر میکنم همین مکانیسم دفاعیشون بوده در برابر این اضطراب بنیادین :( ولی خب... نیاز دارم فکر کنم که اینطوری نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
هجرت‌نوشته‌ها

مرغ مهاجری هستم در پی وسعت بخشیدن به دنیای خود.

طبقه بندی موضوعی